DIGITÁLNE ČÍTANIE, VIZUALIZÁCIA INFORMÁCIE A KREATIVITA VO VZŤAHU K TRANSFERU ZNALOSTÍ

Znalostná spoločnosť

V tomto príspevku diskutujeme koncepty text a čítanie v kontexte mechanizmu transferu znalostí. Zaoberáme sa dopadmi prechodu od kultúry knihy ku kultúre monitora a zmenou podoby procesu čítania z čítania (papierovej) knihy na digitálne čítanie. Základný model transferu znalostí pozostáva z troch blokov – zdroja znalosti, mechanizmu transferu a príjemcu znalosti. V ostatnom období sa vedecký diskurz, okrem procesu čítania, sústreďuje na možností využitia vizualizácie v procese transferu znalostí a rolu kreativity v tomto procese. Naším originálnym príspevkom k tomuto diskurzu je komplexnosť pohľadu na mechanizmus transferu znalostí. Tvrdíme, že ako vizualizácia, tak i kreativita pozitívne ovplyvňujú efektívnosť transferu znalostí prostredníctvom textu. Všetky vyššie uvedené aspekty transferu znalostí riešime v kontexte kreovania nového, hybridného informačného priestoru.

Ilustračné foto: pexels.com

Zdieľať: