Číslo 2/2019
Križanová Petronela: Príbeh zabudnutého kníhkupectva Anton Löwe (1770 – 1799) │ Križanová Petronela: The story of a forgotten bookshop
Knižný obchod a s ním úzko súvisiaca recepcia jednak zo strany čitateľa, ako jednotlivca, a tiež z hľadiska všeobecného vnímanej širokej verejnosti, vytvára jeden z najzložitejších...
Knižnice: kedysi archivovali vedomosti, dnes učia aj moderným technológiám │ Libraries: Once they Collated knowledge, now they are Teachers of Modern Technologies
Ovládanie hlasom, mobilné aplikácie, 3D tlačiarne alebo drony. Nič nezvyčajné teraz už aj v niektorých knižniciach. Knižnice sa totiž prispôsobujú „smart“ dobe. A tá dáva...
Metadata Management and Future plans to Generate Linked Open Data in the Hungarian Web Archiving Pilot Project
In this article we would like to offer a short overview about the metadata management model of our web archiving pilot project together with international recommendations as a major background of...
Perzistentné identifikátory digitálnych informačných entít – štandardy, vybrané systémy a aktuálne trendy v kontexte vedeckej komunikácie │ Persistent Identifiers of Digital Information Entities – Standards, Selected Systems and Current Trends in Scholarly Communication
Jasná identifikácia informačnej entity je v kontexte rýchlej a efektívnej komunikácie nevyhnutnosťou. V rôznych informačných procesoch sú informačné objekty reprezentované symbolickými...
Informačná bezpečnosť a GDPR z pohľadu tvorcu knižnično-informačného systému │ Information Security and GDPR from the Perspective of the Designer of the Library-Information System
S nárastom počtu technologických zariadení, ktoré nás postupne obklopujú, si stále častejšie kladieme otázky týkajúce sa bezpečnosti či ochrany – bezpečnosti dát, ochrany našich...
Knihovna jako edukační prostředí: ke změně paradigmatu (nejen) v akademických knihovnách │ Library as an Educational Environment: to Change Paradigm (not only) in Academic Libraries
Článek se stručně věnuje změně paradigmatu v přístupu ke knihovnictvím v akademických knihovnách. Snaží se ukázat, že je třeba nahradit stávající model založený na entitách a...
Marketing v praxi Univerzitnej knižnice Žilinskej univerzity v Žiline │ Marketing in the Practice at the University Library of the University of Žilina
Na príbehu našej akademickej knižnice môžeme potvrdiť, že základom živej a fungujúcej knižnice je mať dobrý plán a dobrý marketing. V akademických knižniciach sa dejú doslova...