DIGITÁLNE TECHNOLÓGIE NA SLOVENSKU: AKO OVPLYVŇUJE MOBILNÝ MARKETING ŽIVOT BEŽNÝCH ĽUDÍ?

Infomix

V súčasnosti už takmer každý slovák disponuje vlastným mobilným telefónom. Klasické desktopy sa tak dostávajú do úzadia. Rozličné webové stránky najčastejšie navštevujeme práve z mobilov. Preto by mali byť prispôsobené požiadavkám menších obrazoviek. Tým to však nekončí. Mobilný marketing pozostáva z viacerých aspektov, o ktorých sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.

Zdroj: Pexels.com

Používajte len nevyhnutné aplikácie

Nenechávajte si v mobile aplikácie, ktoré nepotrebujete. Zbytočne vás budú nabádať k zapnutiu. Mali by ste vedieť, ktorá z nich vám denne odkrojí najviac času. S aplikáciou Digital Wellbeing už nemusíte hádať. Zaznamenáva totiž všetok čas, ktorý strávite na mobile. Jediným dotykom tak zistíte, ktoré aktivity sa oplatí obmedziť. Pre fyzickú ochranu vášho zariadenia tiež zvážte obaly na mobily. Vyhnete sa tak nepeknej pavučinke či strate cenných dát.

Mobil má dnes už naozaj každý

Na obrazovky telefónov v priemere pozeráme dlhšie než na televízor či počítačový monitor. Najviac času strávime na sociálnych sieťach, najmä na Facebooku. Ten z toho ťaží prostredníctvom reklamy. Publikum má vskutku veľké.

Facebook totiž v priebehu jediného mesiaca privíta až 2,5 miliardy aktívnych používateľov, pričom 96 % z nich sa prihlasuje práve z mobilov.

V jednoduchosti je krása

S drastickým presunom používateľov na mobilné zariadenia prichádza aj potreba prispôsobenia samotných stránok. V prvom rade by sa mal obsah vždy zobrazovať správne. Veľký dôraz na to kladie aj Google. Pozícia stránky vo vyhľadávaní závisí tiež od toho, či je optimalizovaná pre mobily. Dlhé načítavanie a nekonečné zoomovanie odradia návštevníka vášho webu skôr než čokoľvek iné.

Zdroj: Unsplash.com

Čím rýchlejšie, tým lepšie

Ľudia preferujú jednoduchosť, spoľahlivosť a rýchlosť. V ideálnom prípade je vaša webová stránka či aplikácia intuitívna a responzívna. Potreby vášho návštevníka by mala naplniť v priebehu niekoľkých kliknutí. Často si pomáha využitím GPS lokalizácie, hlasového asistenta alebo cookies. Tie napriek nedávnemu zhoršeniu svojej povesti poskytujú prevádzkovateľovi stránky informácie, vďaka ktorým sa používateľovi zobrazuje personalizovaný obsah.

Každý deň začína aj končí pohľadom na mobil

Stal sa z toho rituál. Najmä mladší ľudia majú hneď po prebudení nutkanie kontrolovať notifikácie.

Pohľadom preletia news feed Facebooku a až potom vstanú z postele. Tieto vzruchy predstavujú problém hlavne v práci. Namiesto toho, aby sa zamestnanec venoval jednej úlohe, jeho pozornosť preskakuje na každé nové upozornenie. Pritom sa mu z mozgu uvoľňuje dopamín – vysoko návyková látka, ktorá sa nám síce spája s príjemnými pocitmi, ale za cenu nižšej produktivity.

Ako sa brániť proti digitálnemu odpadu

Marketéri si digitálnu závislosť u ľudí všimli už dávno. Preto tomu prispôsobili mobilné formáty svojich reklám. Spočiatku na to využili SMS a MMS správy. K nim sa neskôr pripojili aj notifikácie a aplikácie, ktoré na nás útočia stále agresívnejšie. Viete sa proti nim brániť s aplikáciou Notification Blocker, ktorá všetky otravné notifikácie rovno zablokuje. V zabezpečení vášho zariadenia tak predčí aj mimoriadne účinné obaly na mobily.

 

Zdroj: Pixabay.com

V putách digitálu

Podľahli sme digitálnemu svetu. Surfovanie na internete, četovanie do neskorých nočných hodín a hranie hier sa v mnohých prípadoch stalo neovládateľným, ba až kompulzívnym. Strácame kontrolu nad časom a nežijeme vlastný život. Odpočiňme si od mobilu. Venujme sa blízkym i sami sebe. Začnime žiť opäť plnohodnotný život so všetkým, čo k tomu patrí.

 

 

autor: Mgr. Martin Bartl

Zdieľať:
Obsah čísla