Slovenská národná knižnica spustila stránky na sociálnych sieťach minulý rok

Sociálne sieteSlovenská národná knižnicasociálne siete

Sociálne siete zasiahli azda všetky odvetia. Neobišli ani inštitúcie s titulom národné. Slovenská národná knižnica (SNK) spoznáva čaro zdieľania či „lajkovania“ od augusta 2013. Hovorkyňa SNK Miriam Michaela Štefková prezradila, ako sa im darí byť súčasťou tohto fenoménu.

Za tvorbu a aktualizáciu obsahu internetovej stránky SNK, ako aj za komunikáciu SNK na sociálnych sieťach je zodpovedný správca webového obsahu. SNK považuje komunikáciu s verejnosťou prostredníctvom sociálnych sietí za veľmi dôležitú, a preto využíva viaceré z nich.

Aj národná knižnica je na Facebooku

V auguste 2013 došlo k zjednoteniu viacerých dovtedy fungujúcich stránok SNK na Facebooku, ktoré dovtedy individuálne spravovali jednotlivé odbory SNK. Bola vytvorená nová stránka Slovenská národná knižnica, ktorá slúži ako jednotný oficiálny komunikačný prostriedok s verejnosťou. „Týmto spôsobom dokážeme osloviť množstvo používateľov v priebehu pár minút a poskytnúť im informácie o pripravovaných projektoch, výstavách, novinkách, o zmenách otváracích hodín alebo služieb, fotografiách z podujatí, o rôznych pozvánkach a podobne,“ konkretizovala Štefková. Stránka je pravidelne aktualizovaná. Nový obsah je predsa to, čo robí stránku atraktívnu pre verejnosť. Na stránke sa môžu čitatelia aj široká verejnosť pýtať tiež na otázky spojené s poskytovaním knižnično-informačných služieb knižnice.

https://www.facebook.com/slovenskanarodnakniznica

Twitter odkazuje

Ďalšou sociálnou sieťou, ktorú SNK využíva, je Twitter. Na Slovensku nie je ani zďaleka taký obľúbený ako v zahraničí. „SNK používa Twitter hlavne na stručné poskytovanie informácií s následným skráteným URL odkazom na celú správu, ktorá sa väčšinou nachádza na snk.sk alebo dikda.eu,“ spresňuje Štefková. Profil funguje od augusta 2013.

https://twitter.com/SNK_Martin

Pracovné príležitosti na sieti LinkedIn, YouTube kanál zatiaľ len v začiatkoch

Sociálna sieť LinkedIn je treťou sociálnou sieťou, na ktorej nájdete SNK. Ide o profesionálnu sieť, kde sa stretáva hlavne ponuka a dopyt pracovných miest. Tento profil funguje od septembra 2013.

 „Konto SNK na kanáli YouTube je v procese prípravy. Pod hlavičku SNK budú pribúdať videá z rôznych projektov a podujatí,ktoré sa vždy zverejnia aj na ostatných sociálnych sieťach a na hlavnej stránke knižnice,“ doplnila Štefková.

 

http://www.linkedin.com/company/slovensk-n-rodn-kninica

Okrem komunikácie formou sociálnych sietí využíva SNK služby ICQ, Skype a portál Spýtajte sa knižnice. Sociálne siete priniesli knižniciam možnosť osloviť množstvo osôb naraz, poskytnúť im zaujímavosti, ktoré si už nemusia prečítať len na plagátoch pri vstupe do knižnice alebo na internetovej stránke.

 „Množstvo ľudí navštevuje sociálne siete denne a zapínajú ich hneď medzi prvými stránkami po otvorení prehliadača. Je teda väčšia pravdepodobnosť, že niektorí ľudia budú sledovať dianie v knižnici hlavne pomocou stránky knižnice na sociálnej sieti bez návštevy samotnej internetovej stránky knižnice,“ uzatvára problematiku Štefková.

SNK pôsobí na sociálnych sieťach pomerne krátko, čo je dôvodom, prečo nemôžeme ešte relevantne hovoriť o ich vplyve. Význam však poznáme. Je ním komunikácia a zdieľanie informácií. Na Facebooku má SNK už viac ako tri stovky fanúšikov. Aktívny prístup či už k tomuto profilu alebo aj tým ostatným určite prinesie nielen viac fanúšikov, ale aj výsledky v podobe zvýšenia návštevnosti knižnice, využívania jej služieb a podobne.

https://www.youtube.com/channel/UCUb3ELdugIeOlEKJM5-uiow

 

Zdieľať:
Obsah čísla